Неділя, 22.09.2019, 12:59
Вітаю Вас Гість | RSS

Білокамінський освітній округ

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 109

Суспільно-гуманітарного циклу

Урок української мови у 9 класі
(підготувала вчитель української мови та літератури Білокамінського НВК Макогін М. П.)
Тема уроку. Складнопідрядне речення, його будова і засоби зв’язку в ньому. Складнопідрядні речення з підрядними означальними та з’ясувальними
Мета: повторити ознаки складного речення; поглибити знання про особливості його будови; розвивати навички пошуку складнопідрядних речень у тексті; удосконалювати вміння та навички будувати й використовувати СПР відповідно до мети спілкування у висловлюваннях; уміння визначати головну та підрядну частини, розрізняти сполучники та сполучні слова; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу, виховувати прагнення вести здоровий спосіб життя, пояснити необхідність толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих людей.
Тип уроку: урок закріплення знань, умінь, навичок. 
Обладнання: презентація до уроку, відеоряд «Щастя», відеоролик для реалізації комунікативної мети «Україна без СНІДу»; словник іншомовних слів.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Створення емоційного настрою. Метод «Асоціативний кущ».
- Що не можна купити за гроші?(Відповіді учнів.)
Показ відеоряду «Щастя». (Міні-твори учнів)
Робота в групах. ( Учні об’єднуються в групи за кольором стрічок, які вони вибрали:
червоний – не можна купити любов;
зелений – здоров’я;
жовтий – друзів; синій – щастя.)
Учитель. Дайте в групах відповідь на проблемне запитання: «Чи можуть бути контекстуальними синонімами слова «життя» та «здоров’я»? »
Отже, сьогодні ми говоритимемо про взаємопов’язані категорії – життя та здоров’я.
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Робота в зошитах.
Відредагуйте запропонований текст, уставивши пропущені слова.
Життя – безцінний дар, яким природа наділила людину. Лише двадцять відсотків здоров’я закладено в нас генетично. 10 відсотків дає медицина, 20 відсотків залежить від екології, а 50 відсотків – від нас самих, нашого способу життя. І як часто ми втрачаємо цей дар, а ось повернути його дуже важко.
Метод «Мозковий штурм».
У тексті, над яким ви працювали під час попереднього завдання, визначте типи речень за будовою, підкресліть граматичні основи. З’ясуйте засоби зв’язку між частинами речення, накресліть схеми. Обгрунтуйте свої думки. З’ясуйте змістове відношення між частинами складносурядного речення (зіставлення та протиставлення).
ІV.Опрацювання теми уроку.
Індивідуальне завдання . Проект учня «Складнопідрядне речення»

1. Здорова людина – це людина, що здатна повністю реалізувати свої фізичні й розумові здібності.
[ ], що ( ).
2. Надзвичайно підступними ворогами, які декому заважають само реалізуватися, є тютюн, алкоголь та наркотики.
[…,які ( ),…].
3. Щоб захистити себе від смертельно небезпечних хвороб, слід знати шляхи зараження, додержуватись особистої гігієни, вести здоровий спосіб життя.
Щоб( ), [ ].
Робота з підручником.
Учитель.
Бліц-опитування
1. Які засоби зв’язку між частинами СПР ?
2. Яка різниця між сполучниками та сполучними словами ?
3. Які речення називаються складнопідрядними означальними?
V. Закріплення здобутих знань.
Коротке повідомлення учнів про появу СНІДу. (Демонстрація емблеми)
Вибірковий диктант. Робота зі словником іншомовних слів.
Визначте СПР та засоби зв’язку між їх частинами. Накресліть схеми.
1. Збудник хвороби – специфічний вірус, що отримав назву імунодефіциту людини ВІЛ.
2. Він руйнує імунну систему людини, яка покликана захищати організм від різних інфекцій.
3. Згадаймо, що означає кожне слово в абревіатурах ВІЛ та СНІД.
4. «Вірус» - збудник захворювання.
5. «Імунодефіцит» - відсутність захисної реакції організму, яка має забезпечувати захист від мікробів.
6. «Синдром» - ряд ознак(симптомів), які вказують на наявність певної хвороби чи стану.
7. «Набутий» – такий, що з’явився протягом життя, а не від народження.

8. «Імунний» - стосується імунної системи, яка забезпечує захист людини від мікроорганізмів, що спричиняють хвороби.
9. «Дефіцит» - брак чогось, у даному випадку – захисної реакції імунної системи людини на наявність у організмі шкідливих вірусів, мікробів.
Учитель. Наркоманія та СНІД взаємопов’язані.
(Повідомлення учнів про наркоманію.)
Учитель. Кожен повинен захищати себе від смертельно небезпечної хвороби. А для цього слід знати шляхи зараження СНІДом. 
Практичний синтаксис. Робота в парах.
(Об’єднайте або перебудуйте прості речення в СПР, визначте в них головну та підрядну частини, а також засоби зв’язку між ними.)
1. Вірус поширюється серед дітей, народжених від ВІЛ-інфікованої матері.
2. Вірус може потрапити через кров хворої(зараженої) людини під час переливання крові. Порушено норми перевірки донорської крові і стерилізацію інструментів.
3. Процес інфікування виникає в разі використання нестерильних інструментів. Можна заразитися внаслідок проколювання вух, різних частин тіла (пірсинг),при татуажі, навіть манікюрі й педикюрі.
4. Розповсюджують ВІЛ-інфекцію наркомани. Деякі з них вживають наркотики ін’єкційним шляхом – спільним шприцом.
5. ВІЛ-нфекція передається статевим шляхом. Не використовуються засоби захисту .
6. Причиною може бути будь-який предмет. Інфікована людина може ним користуватися й залишити свою кров, а ваша шкіра ушкоджена.
Учитель. Носії ВІЛ упродовж тривалого часу можуть почуватися й виглядати здоровими, хоча відразу після інфікування спостерігаються симптом, що нагадують гостре респіраторно-вірусне захворювання або застуду. Потім знову триває прихований період, коли вірус себе не проявляє. Це може продовжуватися дуже довго – до
8-12 років. У цей час людина, не знаючи, що вона хвора, може заразити інших.
Творче моделювання по групах.
Утворіть СПР, додавши до головних частин підрядні означальні або з’ясувальні.
1 група: Наркотик – це отрута,…(яка поволі руйнує не лише органи людини, а і її мозок і психіку).
2 група: ВІЛ – це вірус,…(який розвивається в організмі людини й руйнує захисні функції - імунітет).
3 група: Пам’ятай,… (що потрібно толерантно ставитися до ВІЛ-інфікованих, бо кожен може опинитися в подібній ситуації). (Працюємо в парах).
VІ. Рефлексія.
Метод «Незакінчене речення». 
Повертаючись до мети уроку, з’ясуймо, чи виконали ми поставлені завдання.
 На уроці ми повторили тему … .
 Поглибили знання … .
 Розвивали навички … .
 З’ясували причини захворюваності … .
 Прагнули попередити … .
Висновок учнів.
Багато хвороб загрожує нашому життю, але якщо людина дбає про своє здоров’я, веде здоровий спосіб життя, живе за законами моралі, має міцну родину, то ризик мінімальний.
Здоров’я – це багатство,
Яке Господь нам дав,
І треба, щоб з дитинства
Його ти цінував. 
Здоров’я не придбаєш
За гроші, пам’ятай.
Його від Бога маєш,
Про це не забувай. (В. Стебенєв.)
Показ відеоролика для створення емоційної підготовленості учнів «Україна без СНІДу».
VІІ.Домашнє завдання.
1. Об’єднавшись у групи, намалювати плакат до теми «Попередження наркоманії та СНІДу» та провести усне малювання використавши СПР.
2. Опрацювати теоретичний матеріал підручника.





Форма входу
Календар
«  Вересень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2019
Зробити безкоштовний сайт з uCoz